Barbora Tomečková absolvovala na Právnické fakultě Masarykovy univerzity v bakalářském stupni obor Teorii a praxi trestního a správního procesu a v magisterském stupni obor Veřejná správa. Zároveň získala bakalářský titul na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity ze sdruženého studia oborů Obecná jazykověda a Muzeologie. Zároveň vlastní několik certifikátů z různých zimních či letních jazykových škol.
Momentálně studuje program Comparative Constitutional Law a je zapojena do speciálního projektu Ústavní právo a státověda v měnícím se světě. V minulosti byla také součástí projektů jako třeba Soudci a soudy či projektu Podpora výzkumu studentů oborů obecná jazykověda (mgr., ph.d.), indoevropeistika (ph.d.), narratologie (ph.d.) a baltistika (mgr.).
Mezi její publikační činnost patří především prezentace na konferencích, kde vystupuje hned v několika jazycích. Mezi nejvýznamnější lze zařadit příspěvek Analysis of Support Far-right and Far-left Parties in Selected Rural Areas in the Czech Republic and Slovakia, který vznikl ve spolupráci s Dominikem Kevickým pro Royal Geographical Society, příspěvek The Question of Gender and Language in Relation to Non-binary and Intersex People in the Jurisprudence of Constitutional Courts, který prezentovala v rámci workshopu na 47. Rakouské lingvistické konferenci na Univerzitě v Grazu, či příspěvek ve spolupráci s Kristýnou Dufkovou na téma autorských práv během Covidu se jménem Настава по јазик за време на периодот на пандемијата и проблеми со авторските права na Mezinárodní slávistické konferenci na Univerzitě svatých Cyrila a Metoděje ve Skopje. Zároveň publikovala
i v mezinárodních sbornících například statě Czech Versions of Word Games in the Form of Mobile Application, kde se věnovala problematice chybným překladům ve vybraných slovních hrách
a vypočítání jejich chybovosti, či The Effects of Defects, kde se věnovala historii strojového překladu, neuronovým sítím a aférám, kdy špatný strojový překlad způsobil pozdvižení ve společnosti či právu. Na okraj se věnuje i literárním soutěžím. Se svou básní When even home is not safe věnující se problematice domácího násilí na ženách se dostala až do finále soutěže KANAC Creative Writing competition.